Warsztaty z projektowania zagadek

45,00 os.

5 osób ogląda teraz tę ofertę!
Opis

Mistrzowie Łamigłówek

Warsztaty z projektowania zagadek

Jak powstają escape roomy? Co sprawia, że zagadka jest naprawdę satysfakcjonująca?

Na tych kreatywnych warsztatach dzieci i młodzież wcielą się w rolę twórców gier logicznych – i sami zaprojektują własne wyzwania!

To zajęcia idealne dla wszystkich, którzy kochają zagadki, logiczne łamigłówki i marzą o stworzeniu własnej gry przygodowej.

  • Liczba osób: 5-30
  • Liczba osób w zespole: 3-6
  • Czas trwania: 100 minut
  • Grupa wiekowa:10+

Efekt warsztatów: zaprojektowany przez grupę zestaw zagadek – do wykorzystania jako miniescape room lub gra terenowa

Jak to wygląda w praktyce?

Podczas warsztatów uczniowie, pracując w małych zespołach:

  • dowiedzą się, jak projektuje się zagadki, szyfry i łamigłówki
  • stworzą spójną fabułę i sekwencję zadań, które poprowadzą gracza
  • nauczą się projektować czytelne instrukcje i szyfry, które nie są ani zbyt łatwe, ani zbyt trudne
  • będą uczyć się współpracy, testowania i poprawiania własnych pomysłów.

Materiały:

  • Kartki A4, A3 – do projektów i rekwizytów
  • Kolorowe długopisy, mazaki, ołówki
  • Nożyczki, klej, taśma klejąca
  • Koperty – do ukrywania zagadek
  • Kartki samoprzylepne post-it
Dlaczego warto?

Rozwijają kreatywność i wyobraźnię:

każdy z proponowanych warsztatów wymaga twórczego podejścia i uczy nieszablonowego myślenia.

Skłaniają do logicznego myślenia.

Zagadki i gry kształtują logiczne myślenie. Uczą planowania, przewidywania konsekwencji i rozwiązywania problemów.

Wzmacniają współpracę i komunikację.

Dzieci pracują w małych zespołach, ucząc się dzielenia pomysłami, kompromisu, podziału ról i wspólnego dążenia do celu. To znakomite ćwiczenie z pracy zespołowej.

Edukują przez zabawę.

Forma warsztatu sprzyja naturalnemu zaangażowaniu uczniów - poprzez działanie, eksperymentowanie i zabawę dzieci zdobywają wiedzę i nowe umiejętności.

Program warsztatów (100 minut)
  1. Inspiracja i wybór tematu (10 min)

  • Przegląd znanych mechanik gier
    • Czym jest dobra zagadka?
    • Przykłady mechanik zagadek (szyfry, skrytki, kody, połączenia logiczne)
  • Wybór/losowanie tematu
  1. Projektowanie zagadek i tworzenie prototypu (50 min)

  • Ustalenie fabuły i ciągu przyczynowo-skutkowego
  • Tworzenie zagadek
  • Przygotowanie kart, szyfrów, zadań, pudełek i pomocy wizualnych
  • Testowanie rozwiązań – czy wszystko działa logicznie?
  • Przygotowanie wstępu
  1. Prezentacje (40min)

  • Grupy przedstawiają swoje zagadki
  • Krótkie rozgrywki testowe
  • Wręczenie certyfikatów udziału