

Warsztaty z projektowania zagadek
45,00 złos.
Mistrzowie Łamigłówek
Warsztaty z projektowania zagadek
Jak powstają escape roomy? Co sprawia, że zagadka jest naprawdę satysfakcjonująca?
Na tych kreatywnych warsztatach dzieci i młodzież wcielą się w rolę twórców gier logicznych – i sami zaprojektują własne wyzwania!
To zajęcia idealne dla wszystkich, którzy kochają zagadki, logiczne łamigłówki i marzą o stworzeniu własnej gry przygodowej.
- Liczba osób: 5-30
- Liczba osób w zespole: 3-6
- Czas trwania: 100 minut
- Grupa wiekowa:10+
Efekt warsztatów: zaprojektowany przez grupę zestaw zagadek – do wykorzystania jako miniescape room lub gra terenowa
Jak to wygląda w praktyce?
Podczas warsztatów uczniowie, pracując w małych zespołach:
- dowiedzą się, jak projektuje się zagadki, szyfry i łamigłówki
- stworzą spójną fabułę i sekwencję zadań, które poprowadzą gracza
- nauczą się projektować czytelne instrukcje i szyfry, które nie są ani zbyt łatwe, ani zbyt trudne
- będą uczyć się współpracy, testowania i poprawiania własnych pomysłów.
Materiały:
- Kartki A4, A3 – do projektów i rekwizytów
- Kolorowe długopisy, mazaki, ołówki
- Nożyczki, klej, taśma klejąca
- Koperty – do ukrywania zagadek
- Kartki samoprzylepne post-it
Rozwijają kreatywność i wyobraźnię:
każdy z proponowanych warsztatów wymaga twórczego podejścia i uczy nieszablonowego myślenia.
Skłaniają do logicznego myślenia.
Zagadki i gry kształtują logiczne myślenie. Uczą planowania, przewidywania konsekwencji i rozwiązywania problemów.
Wzmacniają współpracę i komunikację.
Dzieci pracują w małych zespołach, ucząc się dzielenia pomysłami, kompromisu, podziału ról i wspólnego dążenia do celu. To znakomite ćwiczenie z pracy zespołowej.
Edukują przez zabawę.
Forma warsztatu sprzyja naturalnemu zaangażowaniu uczniów - poprzez działanie, eksperymentowanie i zabawę dzieci zdobywają wiedzę i nowe umiejętności.
-
Inspiracja i wybór tematu (10 min)
- Przegląd znanych mechanik gier
- Czym jest dobra zagadka?
- Przykłady mechanik zagadek (szyfry, skrytki, kody, połączenia logiczne)
- Wybór/losowanie tematu
-
Projektowanie zagadek i tworzenie prototypu (50 min)
- Ustalenie fabuły i ciągu przyczynowo-skutkowego
- Tworzenie zagadek
- Przygotowanie kart, szyfrów, zadań, pudełek i pomocy wizualnych
- Testowanie rozwiązań – czy wszystko działa logicznie?
- Przygotowanie wstępu
-
Prezentacje (40min)
- Grupy przedstawiają swoje zagadki
- Krótkie rozgrywki testowe
- Wręczenie certyfikatów udziału